tisdag 5 mars 2013

Dag 20

Tänkte berätta lite om hur mina dagar här på Harnas ser ut.
* Vaknar kl 06.20 varje dag förutom på söndagar då jag vaknar en timme senare eftersom vi har en timmes längre sovmorgon. Wiho!
* Frukost kl 07
* Möte kl 08, då vi bestämmer våra första aktiviteter som vi ska göra innan lunch
* Lunch vid 13.00, är man klar innan 13 så hänger man vid poolen eller med djuren.
* Efter lunch gör man detsamma som man gjorde innan lunchen 
* Kl 15 har vi möte igen och bestämmer vad vi ska göra som en andra aktivitet för dagen

* Efter aktiviteten (beror på vad man gör) så är man klar olika
* Kl 19 är det middag, är man klar innan dess har man fritt fram till då
* Efter middagen brukar de flesta sitta vid baren och dricka vin/öl, köpa choklad (jag är nog deras största kund, med att handla choklad då...) Efter det så går vi alltid ner till "The Village" - där vi volontärer bor. Ca 10 min ifrån farmen vi brukar vara på. Där nere brukar vi ha Bonfire varje kväll, starta upp en stor brasa och bara ha det allmänt mysigt och massa prat!

På onsdagar är det alltid Lapa Nights - innebär avskedsfest för de andra volontärerna som åker nästa dag på torsdagen! så nästa onsdag är det Lapa Night för oss :(


Här är jag och Ham (eller Bacon, ja de heter så.. Finns två av dem här inne på farmen. & har sett en hel familj ute i Life Linen - där alla vilda djur är. Såg så kul ut, först kom pappan sen kom mamman med sina barn springandes till vattenhålet. Han höll utkick hela tiden.)

Jag och Fatty (bat eared fox är vad han är) Finns en Fatso också haha.

Såååå fin utsikt igår över en del av farmen och poolen!

Kommer inte ihåg om det är Fatty eller Fatso som ligger här..
De är en av mina favoriter, lata är de också :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar